Toggle navigation Load unfinished survey Resume later Survey of doctoral students' university teaching skills 2 (after the course) default Caution: JavaScript execution is disabled in your browser or for this website. You may not be able to answer all questions in this survey. Please, verify your browser parameters. There are 19 questions in this survey. Questions on training in university teaching (This question is mandatory) Have you already attended one or more university teaching courses? Yes No (This question is mandatory) What topics have you been trained in ? Check all that apply Use of digital technology in teaching The culture of higher education system Concept-based curriculum Student learning and success Development of new teaching practices Assessment practices Communication and teaching styles Use of the new learning spaces Other: (This question is mandatory) How many teaching-related training courses have you attended in the last 5 years? Choose one of the following answers 1 2 3 4 5 Other: (This question is mandatory) If not, what are the reasons? Check all that apply Due to lack of time I don't need any training I haven't thought about it I'm not currently informed about the university teaching courses available. We do not have a university teaching centre that offers teaching and learning training. Other: (This question is mandatory) Do you feel the need to train for university teaching roles ? Yes No Questions about your teaching experience (This question is mandatory) For each one of the following activities related to university teaching, estimate your level of feeling of competence. Pas du tout compétent(e) Peu compétent(e) Assez compétent(e) Très compétent(e) Organise course content Pas du tout compétent(e) Peu compétent(e) Assez compétent(e) Très compétent(e) Identify content (objectives, training intentions, knowledge, skills, etc.) Pas du tout compétent(e) Peu compétent(e) Assez compétent(e) Très compétent(e) Link educational research, teaching content and teaching methods Pas du tout compétent(e) Peu compétent(e) Assez compétent(e) Très compétent(e) Plan all teaching and learning situations Pas du tout compétent(e) Peu compétent(e) Assez compétent(e) Très compétent(e) Link teaching and learning situations with other learning outcomes (past, present and future) courses Pas du tout compétent(e) Peu compétent(e) Assez compétent(e) Très compétent(e) Plan students' tasks and assignments Pas du tout compétent(e) Peu compétent(e) Assez compétent(e) Très compétent(e) Observe learning progress Pas du tout compétent(e) Peu compétent(e) Assez compétent(e) Très compétent(e) Prepare assessment tools and criteria Pas du tout compétent(e) Peu compétent(e) Assez compétent(e) Très compétent(e) Prepare feedback tools Pas du tout compétent(e) Peu compétent(e) Assez compétent(e) Très compétent(e) Use standard language appropriate to the context Pas du tout compétent(e) Peu compétent(e) Assez compétent(e) Très compétent(e) Encouraging everyone to take actively part in discussions Pas du tout compétent(e) Peu compétent(e) Assez compétent(e) Très compétent(e) Use information and communication technologies for teaching (ICTE) to achieve the learning outcomes. Pas du tout compétent(e) Peu compétent(e) Assez compétent(e) Très compétent(e) Introduce the activities and instructions Pas du tout compétent(e) Peu compétent(e) Assez compétent(e) Très compétent(e) Guide students through learning activities Pas du tout compétent(e) Peu compétent(e) Assez compétent(e) Très compétent(e) Manage interpersonal relations in the classroom Pas du tout compétent(e) Peu compétent(e) Assez compétent(e) Très compétent(e) Use a variety of relevant teaching and learning strategies Pas du tout compétent(e) Peu compétent(e) Assez compétent(e) Très compétent(e) Offer a variety of learning strategies based on student differences Pas du tout compétent(e) Peu compétent(e) Assez compétent(e) Très compétent(e) Value individual differences in motivations, interests and strengths Pas du tout compétent(e) Peu compétent(e) Assez compétent(e) Très compétent(e) Collaborate with students Pas du tout compétent(e) Peu compétent(e) Assez compétent(e) Très compétent(e) Collaborate with colleagues Pas du tout compétent(e) Peu compétent(e) Assez compétent(e) Très compétent(e) Collaborate with institutional bodies Pas du tout compétent(e) Peu compétent(e) Assez compétent(e) Très compétent(e) (This question is mandatory) Do you have any teaching responsibilities at present (or in the past)? Yes No (This question is mandatory) How long have you been in this position (teaching assistant, lecturer, professor) ? (This question is mandatory) How many hours do you spend teaching ? (This question is mandatory) What were your concerns when you first started teaching ? Pas du tout inquiet(e) Peu inquiet(e) Assez inquiet(e) Très inquiet(e) Preparing the course syllabus and structure Pas du tout inquiet(e) Peu inquiet(e) Assez inquiet(e) Très inquiet(e) Mastering course content Pas du tout inquiet(e) Peu inquiet(e) Assez inquiet(e) Très inquiet(e) The extent of the subject to be covered Pas du tout inquiet(e) Peu inquiet(e) Assez inquiet(e) Très inquiet(e) Building relationships with students (keeping them interested and motivated) Pas du tout inquiet(e) Peu inquiet(e) Assez inquiet(e) Très inquiet(e) Organising student participation Pas du tout inquiet(e) Peu inquiet(e) Assez inquiet(e) Très inquiet(e) Being able to adapt to different levels of student Pas du tout inquiet(e) Peu inquiet(e) Assez inquiet(e) Très inquiet(e) Worrying about making a wrong decision / not knowing how to answer questions Pas du tout inquiet(e) Peu inquiet(e) Assez inquiet(e) Très inquiet(e) Being clear about learning outcomes Pas du tout inquiet(e) Peu inquiet(e) Assez inquiet(e) Très inquiet(e) Time management Pas du tout inquiet(e) Peu inquiet(e) Assez inquiet(e) Très inquiet(e) Learning assessment Pas du tout inquiet(e) Peu inquiet(e) Assez inquiet(e) Très inquiet(e) Student assessment of your teaching Pas du tout inquiet(e) Peu inquiet(e) Assez inquiet(e) Très inquiet(e) Do you have any other concerns about your role as a teacher ? (This question is mandatory) Would you be interested in carrying out a teaching position during your doctoral training and/or afterwards? Yes No (This question is mandatory) What are the reasons ? (This question is mandatory) What are the reasons ? Socio-demographic questions (This question is mandatory) First and last name (This question is mandatory) What is your field of study ? Choose one of the following answers Please choose... Arts, literature, languages Law, economics, management Human and social sciences Sciences, technologies, health Other: Other: (This question is mandatory) You are : Choose one of the following answers Please choose... First year of study Second year of study Third year of study Fourth year of study Fifth year of study Other: Other: (This question is mandatory) Your email address Your university is: Choose one of the following answers Please choose... La Rochelle University (France) Agricultural University of Athens (Greece) Technical University of Civil Engineering Bucharest (Romania) Klaipeda University (Lithuania) Universidad Catolica de Valenia "San Vincente Martir" (Spain) University of Zadar (Croatia) Frederik University (Cyprus) South East Technological University (Ireland) University of Rostock (Germany) Other: Other: Submit Load unfinished survey Resume later Please confirm you want to clear your response? Exit and clear survey ×